Законопроєкт, який передбачає техогляд в Україні, готується вже давно, однак, коли саме його затвердять поки не відомо. Розглянемо особливості законопроекту Міністерства Інфраструктури.
Обов’язковий техогляд авто з 2011 року перестав проводитись для низки транспортних засобів. Таким транспортом були легкові автомобілі, які використовувалися в особистих цілях і не були частиною майна перевезень компаній. У разі комерційних транспортувань, такі зміни не вплинули на компанії, що спеціалізуються на цьому та обов’язковий техогляд діє до сьогодні. У цьому відповідальність за технічні перевірки доручається приватні компанії.
З 2014 року Україна підписала Угоду про асоціацію з європейськими країнами, в якій передбачено внесення великої кількості змін щодо законодавства. Виходячи з Угоди, до неї включено та повернення процедури проходження технічного огляду.
Після підписання цього документа Директорат з безпеки на транспорті Мінінфраструктури представив оновлену редакцію Проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних МС згідно з вимогами Угоди про асоціацію між Україною з одного боку та Європейським Союзом з іншого боку». Такий проект розглядає значне та важливе удосконалення механізмів держ. регулювання в галузі безпеки експлуатації ТЗ та вводить періодичні технічні перевірки.
Реалізація цього проекту займе час, а тому техогляд в Україні 2023 року не буде запроваджено з перших днів календаря, виходячи із запровадження військового стану.
Зв'язуєтесь з менеджером автошколи
Початок теоретичних занять
Готуємося до практичних занять
Підбір інструктора з водіння
Підготовка до фінального іспиту
Іспит у «Сервісному центрі»
Проходження техогляду в Україні незалежно від нововведень є обов’язковим для низки транспортних засобів:
Щодо Угоди, за нормами Євросоюзу в майбутньому, водії легкових авто будуть зобов’язані проходити техогляд через 4 роки після першої реєстрації, а після кожні два роки.
Якщо є перелік хто проходить техогляд, з’являється і список ТЗ, що звільняються від цієї процедури:
За наявності невеликого списку тих, кого не торкнеться огляду, є й автомобілі, що не зможуть спочатку пройти цю технічну процедуру. Під обмеження та неможливість проведення ТО належить автотранспорт, який отримав серйозні ушкодження внаслідок дорожньої пригоди. Процедуру перевірки на наявність деформацій та несправностей здійснюють експерти.
Виникнуть проблеми з техоглядом і на автотранспорті, що не відповідає стандартам з екологічної точки по «Євро-4» та досить старі машини, термін яких перевищує 15 років. Все це запроваджується з метою збільшити безпеку на дорогах та знизити ризик виникнення ДТП при непередбачених поломках під час руху.
Обмежуватимуть на участь у технічному огляді за новим законопроектом ТЗ, що зазнало значних змін у конструкції, а також автотранспорт зареєстрований в іншій країні та ввезений в Україну. Зокрема, це зачіпає биті автомобілі зі США та будь-які інші «євробляхи».
Незалежно від того, чи введуть техогляд швидко, виходячи із запропонованого документа від Міністерства Інфраструктури, після затвердження легковий автотранспорт повинен проходити перевірку з моменту першої реєстрації не пізніше ніж через 4 роки. А надалі – кожні два роки. У разі експлуатації транспортного засобу для комерційної діяльності (пасажироперевезення, служби таксі) технічний огляд повинен здійснюватися щорічно з метою підтвердження безпеки керування таким автомобілем.
Якщо фізична особа не здійснить огляд авто до строків, зазначених законодавством або термін останньої перевірки закінчений, автолюбитель повинен сплатити штраф у сумі 1700 грн. А якщо подібне відбувається не вперше – можливе позбавлення посвідчення водія.
Автошкола “Проспект” проводить постійний набір груп на категорію «A», «В», «С», «D», практичні заняття з водіння, навчання в автошколі online. Для запису зв’яжіться з менеджером за тел +38 (067) 572-68-42 (Telegram) або залиште заявку на сайті.