Способи зв'язку з нами:
+38 (067) 572-68-42
Способи зв'язку з нами
Телефони:
Режим роботи офісу:
Пн-Пт: 9:00-18:00
Сб-Нд: вихідні
Режим занять:
За розкладом
Соц. мережі та месенджери:


Як роз’їхатися на вузькій дорозі чи у дворі?

Не всі ситуації передбачені правилами дорожнього руху, а тому у конкретних випадках задіяні саме навички водія та знання основ безпеки руху. Одна з ситуацій, що відбуваються, – це зустрічний роз’їзд з іншими автомобілями.

Як роз'їхатися на вузькій дорозі чи у дворі?

Вузькі ділянки дороги: види

Вузькими ділянками на дорозі можна вважати будь-яку ділянку, де смуги для руху не перевищують по одній у кожному напрямку. На таких дорогах досить часто виникають ситуації, коли один водій через обставини, що виникають на подібній ділянці, не може повноцінно проїхати своєю смугою одночасно із зустрічними автомобілями.

Зустрічний роз’їзд на вузьких ділянках дороги виникає за таких обставин:

  • Тимчасово створена перешкода однією смугою руху. Таке може статися, коли в одному напрямку перекривається дорога для проведення ремонтних робіт, нанесення розмітки, укладання асфальту.
  • За відсутності узбіччя водій може поставити свій транспортний засіб біля краю проїжджої частини, від чого може зайняти більше половини смуги для руху і цим дасть привід для додаткового маневрування іншим автолюбителям. Особливо велику частину або всю смугу може зайняти припаркована вантажівка або інше негабаритне авто.
  • Постійного виду перешкода, що може впливати на рух не тільки одного напрямку, а й на кілька це сама конфігурація дороги, вузькі мости, специфічні особливості рельєфу, як буває на гірських дорогах.

Якщо роз’їзд виник через проведення дорожніх робіт, дорожньо-експлуатаційні служби зобов’язані позначити місце проведення ремонту відповідними знаками, поставити огорожу, вказати на черговість проїзду транспортних засобів.

Дороги, що за замовчуванням мають вузькі ділянки, також повинні мати конкретне позначення черговості руху автотранспорту, попередження про наближення до місця звуження дороги, дорожню розмітку.

Наші принципи

6 причин обрати нашу автошколу
I

Жодних прихованих платежів

Повідомляємо точні суми та строки перед укладанням договору. Є розстрочка платежу.
II

Колектив автошколи

Веселий, стресостійкий та пунктуальний. Навчають як чоловіки, так і жінки.
III

Транспорті засоби

МКП, АКП, електромобілі та симулятор. Чисті та приємно пахнуть. Клімат контроль. Гідропідсилюва
IV

Викладачі та інструктори

Постійно навчаються. Працюють за чек-листом МРЕВ. Онлайн у Telegram. Легко поміняти.
V

Кожному клієнту

Персональний менеджер. Теорія офлайн та онлайн. Широкий вибір груп та адрес. Автосимулятор.
VI

Наші автокласи

Комфортні столи та сидіння. Зручне розташування у місті. Клімат контроль.

Проїзд вузьких ділянок: рекомендації

Вузькими ділянками на дорозі можна вважати будь-яку ділянку, де смуги для руху не перевищують по одній у кожному напрямку. На таких дорогах досить часто виникають ситуації, коли один водій через обставини, що виникають на подібній ділянці, не може повноцінно проїхати своєю смугою одночасно із зустрічними автомобілями.

Зустрічний роз’їзд на вузьких ділянках дороги виникає за таких обставин:

  • Тимчасово створена перешкода однією смугою руху. Таке може статися, коли в одному напрямку перекривається дорога для проведення ремонтних робіт, нанесення розмітки, укладання асфальту.
  • За відсутності узбіччя водій може поставити свій транспортний засіб біля краю проїжджої частини, від чого може зайняти більше половини смуги для руху і цим дасть привід для додаткового маневрування іншим автолюбителям. Особливо велику частину або всю смугу може зайняти припаркована вантажівка або інше негабаритне авто.
  • Постійного виду перешкода, що може впливати на рух не тільки одного напрямку, а й на кілька це сама конфігурація дороги, вузькі мости, специфічні особливості рельєфу, як буває на гірських дорогах.

Якщо роз’їзд виник через проведення дорожніх робіт, дорожньо-експлуатаційні служби зобов’язані позначити місце проведення ремонту відповідними знаками, поставити огорожу, вказати на черговість проїзду транспортних засобів.

Дороги, що за замовчуванням мають вузькі ділянки, також повинні мати конкретне позначення черговості руху автотранспорту, попередження про наближення до місця звуження дороги, дорожню розмітку.

Проїзд вузьких ділянок: рекомендації

Набагато простіше роз’їжджатися з іншими автомобілями, керуючись знаками Пріоритету чи іншою організацією руху, створеною дорожніми службами. Проте, є й непередбачені обставини у вигляді припаркованих авто, погодних умов або, може, поломки авто, аварії в одному напрямку. В даному випадку водії розбиратимуться самостійно. Згідно з правилами дорожнього руху, за умовчанням, перевагу має той автотранспорт, який на смузі руху не має перешкод. Водій, що здійснює об’їзд, виїжджаючи на зустрічний рух або на сусідню смугу, повинен поступитися дорогою авто, що вільно їде в тих смугах.

Якщо потік автомобілів у зустрічній або сусідній смузі щільний, слід попередити про свої наміри, попросити допомоги, а саме:

  • Поморгати зовнішніми світловими.
  • Застосувати звуковий сигнал.
  • Показати рукою про свої наміри через відчинене вікно.

Обов’язково знайдеться водій, що увійде в становище та зупинитися, допомагаючи здійснити та закінчити маневр.

Небезпечною ситуацією є обмежений огляд заїзду на вузьку ділянку. Якщо два автомобілі одночасно опинилися на цій дорозі, не бачивши один одного, слід домовитись із зустрічним автолюбителем. Як правило, знайдеться можливість одному здати назад і це буде набагато легше, ніж іншому автомобілю. Особливо, якщо поряд є заїзна кишеня для такого роз’їзду.

Зустрічний роз’їзд у дворі

Поширена ситуація, що не обумовлюється правилами, відбувається, коли виникає роз’їзд при в’їзді у двір. Подібне, коли два авто зустрічаються передніми бамперами один з одним у житловій арці, чудово відомо кожному мешканцю багатоповерхового будинку.

У ПДР є глава 26 про житлові та пішохідні зони, але недостатньо йдеться про рух з іншим автотранспортом і абсолютно не згадується зустрічний роз’їзд. З огляду на це порушується питання, хто має перевагу.

Надаємо низку рекомендацій, що чудово допоможуть розібратися із ситуацією:

  • Не затримуйтесь на дорозі і намайтеся якнайшвидше роз’їхатися із зустрічним авто, адже якщо виїжджають або заїжджають кілька авто, ситуація може перейти до затору або нерухомої колони. З великою кількістю автомобілів важче домовлятися про рух, ніж якщо на прилеглій території два водії.
  • Почуття гордості ситуації не допоможе, а тому логічніше буде здати назад автотранспорту, який має більше площу для руху заднім ходом.
  • Безпека маневрування дуже важлива, а тому змушувати рухатися назад водієві, що почав заїжджати у двір – небезпечно. Адже подібний транспорт із мінімальною оглядовістю змушений виїхати до загального автомобільного потоку.
  • Трапляється, що зустрічний роз’їзд у дворі знаходить нові фарби, коли автоаматор відмовляється здавати назад на вузькій ділянці через недостатні навички під час руху заднім ходом. Не наражайте на небезпеку автомобілі, що стоять поруч, надайте допомогу такому водієві.
  • Якщо автотранспорт має парктронік/камеру заднього виду, варто скористатися ними та здати назад. Адже за приладами водій у вузькому просторі швидше зорієнтується, ніж той, хто їх не має.
  • Власники позашляховиків мають перевагу у своїх габаритах та висоті, а тому заїхати на бордюр чи іншу перешкоду, щоб надати можливість проїзду не складе труднощів.

Зустрічний роз’їзд на ухилі

На підйомах і спусках перешкоди, що з’явилися, можуть спантеличити водіїв і від цього виникає питання: хто має перевагу на підйомі?

Згідно з ПДР п.28.1 говорить: «поступитися дорогою повинен водій, який спускається, якщо у авто, що на підйомі, є перешкода».

Чому саме так організовується зустрічний роз’їзд на ухилі:

  • Той, хто їде вгору, має низку труднощів, автомобілю складніше підніматися, необхідно задіяти всю потужність двигуна, уникнути самовільного руху назад. Набагато страшніше, коли на підйом рухається вантажний автомобіль.
  • Той, хто їде на спуску, не має складнощів, адже сила тяжіння сама може скотити автотранспорт. У подібній ситуації набагато простіше зупинитися та відновити рух. Єдино, на спусках заборонено рух з вимкненим двигуном, вимкненим зчепленням або на нейтральній передачі, адже чим вища швидкість, тим складніше зупинитися, вища ймовірність нагріву та несправності гальм.

Також додатковим фактором при русі на підйом є оглядовість. Той, хто їде на спуск, може більше контролювати ситуацію попереду, ніж той, хто їде вгору.

Автошкола “Проспект” проводить постійний набір груп на категорію «A», «В», «С», навчання на права категорії «D», практичні заняття з водіння, корпоративне навчання в автошколі. Для запису зв’яжіться з менеджером за тел +38 (067) 572-68-42 (Telegram) або залиште заявку на сайті.

Ще не наважилися?
— потрібна індивідуальна пропозиція?
— немає часу на вибір групи та курсу?
Заповніть
форму праворуч і наш менеджер в оперативному режимі вам допоможе!
Напишіть тут ваш номер телефону: