Головна / Особливості водіння взимку: що потрібно знати та вміти
Особливості водіння взимку: що потрібно знати та вміти
Водіння автомобіля взимку має низку особливостей, стаючи для водіїв справжньою пригодою та випробуванням. Для того, щоб не шукати інформації про те, що робити при ДТП, після першого виїзду на засніжену дорогу, рекомендуємо ознайомитись із низкою порад та рекомендацій з управління.
Водіння взимку для новачків
Якщо для досвідчених водіїв холодна пора року стає великим завданням, в якому необхідно постійно враховувати особливості покриття та транспортного засобу, то водіння взимку для новачків стає справжньою проблемою. Щоб уникнути ряд неприємностей, для впевненого водіння варто обов’язково підготувати автомобіль та поставити зимові шини на передніх та задніх осях. Особливу роль відіграє висота протектора, якщо ж малюнок стерся (до 4мм), висока ймовірність потрапити водієві-початківцю в замет і отримати неприємний досвід.
Найголовніше, що необхідно зробити всім водіям – це перейти на зимовий стиль водіння. Він має на увазі неквапливо рівномірний рух, завчасне планування всіх маневрів та їх плавне виконання. Варто плавно і без різких рухів відпускати зчеплення, натискати на педаль газу та повертати кермо. Різкі рухи можуть спровокувати втрату керування, втрату стійкості автомобіля на поворотах або пробуксовування коліс.
Водіння взимку передбачає дотримання безпечної швидкості та дистанції з транспортними засобами, що їдуть попереду, що допоможе безаварійно зупинити автомобіль. Уникайте екстреного гальмування, плавно знижуйте швидкість та застосовуйте гальмування двигуном. Також варто пам’ятати, що дорожнє покриття часто замерзає і перетворюється на ковзанку, тому слід перевіряти покриття під автомобілем (при прямолінійному русі та рівності коліс). Один із способів перевірки – короткочасне натискання на педаль гальма, не забувайте і контролювати при цьому ситуацію ззаду (наявність транспортних засобів). Ковзання автомобіля перша ознака, що під колесами знаходиться лід.
Водіння авто взимку передбачає подвійне контролю дорожньої обстановки та умов, тому будьте уважні та плавно керуйте автомобілем.
Наші принципи
6 причин обрати нашу автошколу
I
Жодних прихованих платежів
Повідомляємо точні суми та строки перед укладанням договору. Є розстрочка платежу.
II
Колектив автошколи
Веселий, стресостійкий та пунктуальний. Навчають як чоловіки, так і жінки.
III
Транспорті засоби
МКП, АКП, електромобілі та симулятор. Чисті та приємно пахнуть. Клімат контроль. Гідропідсилюва
IV
Викладачі та інструктори
Постійно навчаються. Працюють за чек-листом МРЕВ. Онлайн у Telegram. Легко поміняти.
V
Кожному клієнту
Персональний менеджер. Теорія офлайн та онлайн. Широкий вибір груп та адрес. Автосимулятор.
VI
Наші автокласи
Комфортні столи та сидіння. Зручне розташування у місті. Клімат контроль.
Управління передньопривідними машинами
Водіння передньопривідного авто взимку має низку переваг перед задньопривідними, проте слід враховувати особливості керування таким автомобілем у засніжену погоду. На слизькому покритті дороги передній привід краще тримає траєкторію, що дозволяє легко маневрувати з урахуванням встановлених гарних зимових шин. На транспортному засобі цього типу набагато складніше потрапити в безконтрольний замет, проте, якщо це станеться, вийти з нього буде важко. Розглянемо всі особливості керування переднім приводом:
Занесення задніх коліс та рух авто взимку. Враховуючи мінімальний фактор потрапляння в замет передньопривідним автомобілем, найчастіше, саме неправильне водіння може спровокувати цю ситуацію. Входження в поворот на швидкості, неприйнятній для дорожнього покриття, агресивне гальмування, різкі повороти кермового колеса, наїзд на перешкоду – це може спровокувати занесення. Якщо автомобіль став заносити задніми колесами, заборонено скидати швидкість і примусово гальмувати. Необхідно повернути рульове в бік занесення, що виникло, і бути готовими до своєчасного вирівнювання коліс або повороту керма у зворотний бік. Якщо цього не зробити, автомобіль може повернутися на замет, але вже в інший бік з подальшим розворотом на 180 градусів.
Занесення передніх коліс. У разі занесення автомобіля передньою частиною, слід скинути газ до моменту, коли транспорт перестане буксирувати колесами і направити його в потрібному для вас напрямку. У разі відсутності пробуксовки необхідно повернути кермо в заданому вами напрямку і поступово додавати газ. Важливо пам’ятати, що кожна дія виконується швидко, щоб уникнути повторного занесення вже обох осей.
Зимове гальмування. Враховуючи зимовий стиль водіння, до плавного використання кожної дії входить і гальмування. При натисканні на педаль гальма сповільнюватимуть авто будуть саме передні колеса, тому не варто різко відпускати педаль газу і тиснути на гальмо, слід повільно виконувати кожну дію. У жодному разі не можна одночасно гальмувати і крутити кермо, будь-яке завдання робиться по черзі.
Рух на спуск по слизькому покриттю. Дані умови складні для всіх транспортних засобів, тому рух має бути на першій або другій включеній передачі з наступним пригальмовуванням автомобіля без використання педалі зчеплення. Сильне натискання педалі гальма спровокує блокування передніх коліс та двигун заглухне. У цій ситуації, щоб завестися, утримуючи гальмо педаль натиснути на зчеплення і спробувати завести авто стартером. Якщо все пройде успішно, відпускаємо гальмо та плавно прибираємо зчеплення. Якщо завести не вдалося, варто знайти не слизьку поверхню та направити транспорт у сніг, у крайньому випадку – направити автомобіль у кучугуру.
Виїзд із снігу на передньому приводі. Якщо ви застрягли у снігу, найпростішою дією буде скидання баласту з автомобіля. У цьому випадку необхідно звільнити машину від пасажирів і спробувати виїхати з подальшим залученням людей для успішнішого результату. За відсутності пасажирів використовується спосіб «розгойдування». Виконується рух вперед-назад передньої та задньої передач, для накочування місця для розгону. Додатково можна спробувати крутити колеса для пошуку найкращого покриття з надійним тертям. Це дасть вам запас для ходу і машина зможе вискочити зі снігу.
Незалежно від типу транспортного засобу, водіння взимку зобов’язує рухатися з меншою швидкістю, ніж це передбачено в теплу пору року.
Водіння задньопривідного автомобіля взимку
Деякі водії можуть сказати, що на автомобілі водіння взимку задній привід може лише посилити ситуацію. Управління машиною з цим типом приводу суттєво відрізняється від повного чи переднього і її поведінка буде дещо іншою на слизькому покритті. Все залежить від стилю водіння і наскільки уважно він ставиться до особливостей керування взимку:
Занесення задніх та передніх осей на задньопривідному авто. Якщо у вас транспорт із заднім приводом, взимку слід знати алгоритм, як виходити із замету, щоб уникнути неприємних ситуацій. У разі занесення передньої осі, пропонується використовувати гальмо стоянки з одночасним збільшенням оборотів двигуна. Внаслідок цього блокуються задні колеса, що сприяють повернення автомобілю стійкості на слизькій дорозі. На високих швидкостях необхідно заздалегідь вибирати траєкторію рух і повертати кермо в зворотний бік занесення. У випадку, якщо “хвіст” транспорту почала виступати під час руху вперед і виникло занесення, не слід знижувати швидкість на коробці перемикання передач. Для цього вам потрібно відпустити педаль газу і рухатися на включеній, перш, передачі, щоб вирівняти автомобіль.
Плавність дій. Перше правило під час зимового водіння – уникнення грубих маневрів. Це стосується як розгону та гальмування, так і роботи з кермом і натисканням педалей. Дії мають бути плавними і стабільними.
Мінімальні обороти. Досить часто, водії потрапляють у ситуацію пробуксування задніх коліс. Це походить від того, що поспіхом натискає на акселератор в надії знайти зчеплення з дорогою. Проте, натомість сильніше заривається у сніг. Щоб колеса не втрачали зчеплення з поверхнею, слід розпочинати рух на мінімальних обертах. На автомобілі з АКПП для цього є «зимовий режим» або використовується педаль газу на мінімальному рівні, проте перед рушанням варто прогріти олію (по черзі перемикаються всі режими з інтервалом в 10 секунд).
Пробуксування коліс у снігу. Якщо транспорт закопується в сніг, універсальним варіантом виїзду з неприємної обстановки вважається похитування ТЗ «вперед-назад». Поперемінно діючи педалями газу та зчеплення можна успішно виїхати зі снігу. Другий спосіб це використовувати ланцюги проти ковзання або браслети. Вдягнувши їх на колеса, можна вибратися з найглибшого снігового полону.
гальмування заднім приводом. Взимку замість звичайного гальмування рекомендується використовувати гальмування двигуном. Замість того, щоб зайвий раз натискати на гальмо педаль достатньо переключити на знижену передачу. Даний вид гальмування є актуальним і при русі на спуск. Якщо все ж таки необхідно гальмувати, слід виконувати це короткочасними, легкими натисканнями на гальмо з дотриманням дистанції до авто, що їде попереду.
Керування в повороті. Входження в повороти на автомобілі із заднім приводом має відбуватися із завчасним зниженням швидкості. Під час проходження повороту не натискайте педаль газу, щоб не спровокувати занесення машини. Тому важливо відпустити газ і плавно повернути, виключає різкі рухи кермовим колесом. Цей маневр збільшить стійкість транспорту на поверхні.
Використовуючи передній або задній привід взимку, пам’ятайте про головне – автомобілі люблять плавність. Якщо ви маєте використовувати задньопривідний транспорт взимку, варто доукомплектувати його ланцюгами проти ковзання. Також, не варто забувати про якісну зимову гуму, що мінімізує ризики під час руху.
Правила водіння автомобіля взимку
Якщо дотримуватися кількох нескладних правил, правильне керування автомобілем взимку допоможе уникнути низки небезпек на дорозі. До переліку факторів, які слід враховувати, входить:
Готовність до зими. Щоб убезпечити транспортний засіб від аварійних ситуацій, автомобіль варто підготувати належним чином. Перевийміть машину в зимову гуму. Не варто економити на якості шин, адже саме через легковажність водіїв і трапляються небезпечні події. Перевірте всі експлуатаційні рідини автомобіля та майте при собі зимову рідину для склоочисника (незамерзайка).
Швидкість. Залежно від дорожнього покриття та наявності опадів на дорозі слід правильно оцінити зчеплення коліс автомобіля з дорогою та вибрати відповідну швидкість руху. Рекомендується взимку знижувати максимальну швидкість вдвічі чи втричі. Набирати та знижувати оберти завжди потрібно плавно.
Парковка. Залишаючи машину взимку на парковці, потрібно ущільнювачі дверей і кришку багажника протерти насухо або змастити особливими засобами, щоб уникнути проблем з відкриттям. Також можна під повідки склоочисників підкласти невеликі пластикові предмети, щоб двірники не контактували зі склом і не примерзли. Якщо доводиться припаркуватися у снігу, варто залишати місце із запасом на випадок пробуксування коліс.
Повороти. Проходження поворотів на зимовому шляху дуже небезпечний маневр. Скидати швидкість слід перед поворотом, при рівні коліс. Проходження ділянки дороги має бути плавним, без зміни швидкості руху та передачі.
гальмування. Перед зниженням швидкості необхідно врахувати дорожнє покриття, адже на проїжджій частині можуть перебувати ділянки з ожеледицею. Перед використанням гальмівної системи автомобіля рекомендується використовувати гальмування двигуном.
Снігопад та туман. Рухаючись за умов недостатньої видимості (снігопад, туман), рекомендується скинути швидкість, обов’язково включити ближнє світло фар та протитуманні фари.
Оледеніла дорога. На дорозі з ожеледицею рекомендується рухатися дуже повільно, адже гальмівний шлях збільшується в кілька разів. Слід уникати попадання в дрібні крижані колії, адже виїзд з них може закінчитися занесенням та вильотом із проїжджої частини. Короткі прямі ділянки обмерзлої дороги долаються з увімкненою передачею і без різких поворотів кермового колеса.
Виконання цих простих правил допоможе безпечно керувати транспортним засобом взимку та знизити ризики потрапляння в дорожньо-транспортні пригоди.
Автошкола у Дніпрі «Проспект» проводить постійний набір груп на категорію «A», «В» , «С», «D», зв’яжіться з менеджером за тел +38 (067) 572-68-42 (Telegram) або залиште заявку на сайті для запису на навчання.
Ще не наважилися?
— потрібна індивідуальна пропозиція? — немає часу на вибір групи та курсу?
Заповніть
форму праворуч і наш менеджер в оперативному режимі вам допоможе!
Напишіть тут ваш номер телефону:
×
Замовити зворотній дзвінок
Заповніть форму нижче і з вами скоро зв'яжеться наш менеджер, щоб відповісти на всі ваші запитання!
×
Залишити заявку на навчання
Заповніть форму нижче і з вами скоро зв'яжеться наш менеджер, щоб відповісти на всі ваші запитання!
×
Залишити резюме
Заповніть форму нижче і з вами скоро зв'яжеться наш менеджер, щоб відповісти на всі ваші запитання!