Водіння автомобіля з механічною коробкою передач для початківців має низку особливостей, на які варто звертати увагу. Відсутність досвіду та знань при керуванні може призвести до значних поломок автомобіля, а в умовах щільного міського потоку – і вивчення послідовності дій, що робити при ДТП.
Досить важливо, що починати свій перший досвід з керування транспортними засобами на МКПП слід з ознайомлення з даною коробкою на уроках керування під наглядом автоінструктора. На таких заняттях, як уроки водіння механіка та її особливості управління розкриваються найкраще завдяки рекомендаціям, алгоритмам дій досвідченого фахівця.
Після проходження занять з водіння, ви отримуєте базові навички та знання з керування автомобілем на механіці, а також напрацьовується необхідний досвід у процесі всього навчання. Однак, бувають ситуації, коли практика давно закінчилася, а автомобіль куплений через великий проміжок часу і більшість навичок просто губляться серед багажу знань, здобутих у цьому часовому відрізку. Або навчається і тільки почав займатися практичними заняттями і водіння на механіці здається надзвичайно складним заняттям. Для того, щоб згадати всі особливості керування автомобілем на механічній коробці передач, а також ознайомити новачків з цим типом коробки, пропонується покрокова інструкція з експлуатації ТС на механіці.
✓ 16 уроків теорії
✓ 10 практичних занять
✓ авторська методика
✓ Бензин
✓ 16 уроків теорії
✓ 10 практичних занять
✓ авторська методика
✓ Бензин
✓ 16 уроків теорії
✓ 10 практичних занять
✓ авторська методика
✓ Бензин
Якщо ви відвідували або відвідуватимете уроки водіння для початківців механіка на початкових етапах знайомить учня з важливою особливістю – кількістю педалей. На МКПП, крім гальма та газу, є педаль зчеплення. Даний елемент конструкції автомобіля служить для короткочасного роз’єднання мотора з передачею, що дуже примітно при перемиканні шестерень у КПП. Додатково, зчеплення допомагає неквапливо рушати транспортом з місця та гальмувати (до повної зупинки включно).
Під час роботи зі зчепленням важливо, при перемиканні обраної передачі вичавлювати педаль слід до упору, а після переміщення ручки КПП – м’яко і плавно опускати її. Таким чином вал коробки передач з’єднується з валом двигуна, що надає руху колеса транспортного засобу. Перше водіння на механіці для початківців досить часто знайомить з неприємною типовою помилкою – через відсутність досвіду замість плавного відпускання зчеплення відбувається її грубе кидання. Це може призвести до поштовхів двигуна та зупинки автомобіля (затихне).
Щоб такого не відбувалося, заняття на МКПП навчають плавному управлінню цією педаллю.
На машинах з механічною коробкою передбачені такі положення селектора, які водієві потрібно самостійно включати:
Перш ніж навчатися водінню на механіці в автошколі в Дніпрі, слід ознайомитися з розташуванням кожної швидкості, що позначаються на самому важелі перемикання.
Автомобілі на механіці розганяються за допомогою перемикання коробки перемикання з нижніх швидкостей на підвищені. Досвідчені водії, що мають великий стаж водіння, можуть перемикати передачі орієнтуючись на звуки мотора. Однак, для початківця це може бути скрутно і тому освоєння швидкісних режимів на початкових етапах можливе завдяки стрілкам тахометра. Приблизний швидкісний діапазон експлуатації передач має такі значення:
Варто відзначити, що перемикання швидкостей повинно виконуватися послідовно, не перескакуючи через передачі. Набравши необхідні обороти двигуна, слід вичавити зчеплення до упору і переключити важіль з першої на другу передачу з наступним відпуском плавним педалі. Цей алгоритм виконується під час кожного переходу на наступну передачу.
Водіння для початківців на механіці з нуля завжди починається з хвилюючого питання – як необхідно рушати з місця на автомобілі з цим типом коробки. Це пов’язано з тим, що відсутність необхідного алгоритму дій призводить до ривків машини, завивань двигуна на високих оборотах або авто постійно глухне.
Є кілька способів, як саме рушати з місця на механічній коробці, і найпростіший з них – це можливість початку руху без використання педалі акселератора.
Для застосування нижченаведеного алгоритму слід вибрати майданчик без нахилів, що дозволить автомобілю стояти без увімкненого гальма стоянки. Селектор КПП повинен знаходитись у нейтральному положенні:
Виконуючи цю послідовність, ви відчуєте вібрацію автомобіля внаслідок якої транспорт плавно рухатиметься. Холостого ходу буде достатньо, щоб рухатись на невеликій швидкості.
Наступний варіант початку руху на механіці рекомендується тим, хто освоїв простий спосіб торкання – із застосуванням газу. Перший етап аналогічний, необхідно, щоб ручка перемикання була на нейтралці.
Для точного виконання дій, незалежно від обраного способу, рекомендується багаторазово відпрацьовувати навичку торкання з місця.
Перше водіння на механіці в гірку не залишить байдужим навіть теоретично підкованого учня. Ця навичка відпрацьовується виключно на підйомі, де необхідно виключити мимовільний рух транспортного засобу за допомогою включення гальма стоянки. Як і під час руху на рівній ділянці дороги, слід перевести важіль у нейтральне становище. Подальший алгоритм побудовано таким чином:
Практикуватися варто на невеликих підйомах, згодом переходячи на крутіші.
Водіння з нуля на механіці має на увазі постійну роботу з перемиканням швидкісних режимів. Для того, щоб навчитися перемикати передачі на підвищені, використовується наступна послідовність:
Для автолюбителів з великим досвідом перемикання передач не складе значних труднощів, оскільки з часом можна навчитися орієнтуватися за звуком роботи двигуна.
Переключення зі зниженням передачі також є важливою навичкою управління. Адже це перемикання може знадобитися на дорогах під ухилом, крутих поворотах, під час виконання різних маневрів і втрати обертів двигуна.
Для цього необхідно виконувати такі дії:
Рух зі зниженням передач є такою навичкою, як гальмування двигуном. Такий спосіб зниження швидкості знижує ризик занесення автомобіля на слизькій дорозі, економить паливо, зменшує знос гальмівних колодок та покришок.
Для того, щоб автомобіль почав рух заднім ходом, важливо ознайомитися з важелем перемикання передач. Її включення аналогічно перемиканню на першу передачу – для цього необхідно перевести селектор у потрібне положення (R). Додатково на багатьох автомобілях може бути встановлений спеціальний фіксатор, що запобігає випадковому включенню заднього ходу. Вона знаходиться під важелем перемикання, яку слід підняти і після перевести ручку на задню передачу.
Важливо, що включення даної передачі можливе лише після повної зупинки транспортного засобу.
Перед початком руху заднім ходом необхідно переконатися у відсутності небезпеки та перешкод для безпечного керування:
Вибір, гальмування або повна зупинка автомобіля залежить від дорожніх умов та ситуацій, в яких знаходиться водій.
Для зниження швидкості транспортного засобу ефективним способом стає гальмування двигуном (коли відстань до об’єкта дозволяє використовувати цей вид гальмування):
Також короткочасні натискання на гальмо допомагають уповільнити транспортний засіб, проте, якщо оберти двигуна падають – слід вичавити зчеплення, з метою не затихнути.
Для повної зупинки машини необхідно виконувати наступний алгоритм:
Автошкола “Проспект” проводить постійний набір груп на категорію «A», навчання на права категорії «В», «С», «D», практичні заняття з водіння. Для запису зв’яжіться з менеджером за тел +38 (067) 572-68-42 (Telegram) або залиште заявку на сайті.