Способи зв'язку з нами:
+38 (067) 572-68-42
Способи зв'язку з нами
Телефони:
Режим роботи офісу:
Пн-Пт: 9:00-18:00
Сб-Нд: вихідні
Режим занять:
За розкладом
Соц. мережі та месенджери:


Водіння на механіці для початківців

Водіння автомобіля з механічною коробкою передач для початківців має низку особливостей, на які варто звертати увагу. Відсутність досвіду та знань при керуванні може призвести до значних поломок автомобіля, а в умовах щільного міського потоку – і вивчення послідовності дій, що робити при ДТП.

Уроки водіння на механіці

Водіння на механіці

Досить важливо, що починати свій перший досвід з керування транспортними засобами на МКПП слід з ознайомлення з даною коробкою на уроках керування під наглядом автоінструктора. На таких заняттях, як уроки водіння механіка та її особливості управління розкриваються найкраще завдяки рекомендаціям, алгоритмам дій досвідченого фахівця.

Після проходження занять з водіння, ви отримуєте базові навички та знання з керування автомобілем на механіці, а також напрацьовується необхідний досвід у процесі всього навчання. Однак, бувають ситуації, коли практика давно закінчилася, а автомобіль куплений через великий проміжок часу і більшість навичок просто губляться серед багажу знань, здобутих у цьому часовому відрізку. Або навчається і тільки почав займатися практичними заняттями і водіння на механіці здається надзвичайно складним заняттям. Для того, щоб згадати всі особливості керування автомобілем на механічній коробці передач, а також ознайомити новачків з цим типом коробки, пропонується покрокова інструкція з експлуатації ТС на механіці.

Ціни на програми навчання

I

Категорія А

✓ 19 уроків теорії

✓ 10 практичних занять

✓ Відпрацювання маршруту

✓ Подача авто на іспит

✓ Бензин

Підсумкова вартість: 7 950
II

Категорія В

✓ 19 уроків теорії

✓ 10 практичних занять

✓ Відпрацювання маршруту

✓ Подача авто на іспит

✓ Бензин

Підсумкова вартість: 9 400
III

Категорія С

✓ 19 уроків теорії

✓ 10 практичних занять

✓ Відпрацювання маршруту

✓ Подача авто на іспит

✓ Бензин

Підсумкова вартість: 8 500

Використання зчеплення та КПП

Якщо ви відвідували або відвідуватимете уроки водіння для початківців механіка на початкових етапах знайомить учня з важливою особливістю – кількістю педалей. На МКПП, крім гальма та газу, є педаль зчеплення. Даний елемент конструкції автомобіля служить для короткочасного роз’єднання мотора з передачею, що дуже примітно при перемиканні шестерень у КПП. Додатково, зчеплення допомагає неквапливо рушати транспортом з місця та гальмувати (до повної зупинки включно).

Під час роботи зі зчепленням важливо, при перемиканні обраної передачі вичавлювати педаль слід до упору, а після переміщення ручки КПП – м’яко і плавно опускати її. Таким чином вал коробки передач з’єднується з валом двигуна, що надає руху колеса транспортного засобу. Перше водіння на механіці для початківців досить часто знайомить з неприємною типовою помилкою – через відсутність досвіду замість плавного відпускання зчеплення відбувається її грубе кидання. Це може призвести до поштовхів двигуна та зупинки автомобіля (затихне).

Щоб такого не відбувалося, заняття на МКПП навчають плавному управлінню цією педаллю.

На машинах з механічною коробкою передбачені такі положення селектора, які водієві потрібно самостійно включати:

  • Нейтральна (N) – це положення, коли важіль знаходиться в центрі коробки. У такому розміщенні важеля при працюючому двигуні, момент, що крутить, не буде передаватися колесам автомобіля. Через увімкнену нейтралку можна включити будь-яку швидкість, у тому числі й задню.
  • Перша передача – призначена для руху переднім ходом на невеликих швидкостях.
  • Друга та вище – застосовуються для їзди на більш високих потужностях.
  • Задня (R) – аналогічна першій за маневреністю і використовується для руху заднім ходом.

Перш ніж навчатися водінню на механіці в автошколі в Дніпрі, слід ознайомитися з розташуванням кожної швидкості, що позначаються на самому важелі перемикання.

Співвідношення передач і швидкостей

Автомобілі на механіці розганяються за допомогою перемикання коробки перемикання з нижніх швидкостей на підвищені. Досвідчені водії, що мають великий стаж водіння, можуть перемикати передачі орієнтуючись на звуки мотора. Однак, для початківця це може бути скрутно і тому освоєння швидкісних режимів на початкових етапах можливе завдяки стрілкам тахометра. Приблизний швидкісний діапазон експлуатації передач має такі значення:

  • від нуля до двадцяти кілометрів. на годину – використання першої передачі
  • від двадцяти до сорока км/год – друга передача
  • сорок – шістдесят км/год – оптимально третя швидкість
  • 60 – 80 км на годину – четверта
  • 80 – 110 км/год – п’ята
  • 110 і вище – шоста передача, якщо передбачена заводом-виробником

Варто відзначити, що перемикання швидкостей повинно виконуватися послідовно, не перескакуючи через передачі. Набравши необхідні обороти двигуна, слід вичавити зчеплення до упору і переключити важіль з першої на другу передачу з наступним відпуском плавним педалі. Цей алгоритм виконується під час кожного переходу на наступну передачу.

Початок руху на МКПП

Водіння для початківців на механіці з нуля завжди починається з хвилюючого питання – як необхідно рушати з місця на автомобілі з цим типом коробки. Це пов’язано з тим, що відсутність необхідного алгоритму дій призводить до ривків машини, завивань двигуна на високих оборотах або авто постійно глухне.

Є кілька способів, як саме рушати з місця на механічній коробці, і найпростіший з них – це можливість початку руху без використання педалі акселератора.

Для застосування нижченаведеного алгоритму слід вибрати майданчик без нахилів, що дозволить автомобілю стояти без увімкненого гальма стоянки. Селектор КПП повинен знаходитись у нейтральному положенні:

  1. Заводимо двигун.
  2. Витискаємо педаль зчеплення до упору.
  3. Переміщаємо важіль на першу передачу.
  4. Плавно відпускаємо зчеплення.

Виконуючи цю послідовність, ви відчуєте вібрацію автомобіля внаслідок якої транспорт плавно рухатиметься. Холостого ходу буде достатньо, щоб рухатись на невеликій швидкості.

Наступний варіант початку руху на механіці рекомендується тим, хто освоїв простий спосіб торкання – із застосуванням газу. Перший етап аналогічний, необхідно, щоб ручка перемикання була на нейтралці.

  1. Заводимо двигун і вичавлюємо зчеплення до упору.
  2. Вибираємо першу передачу та поступово відпускаємо зчеплення до відчуття вібрації автомобіля.
  3. Одночасно з вібрацією та відпусканням педалі, необхідно натиснути на педаль акселератора (газу) правою стопою. У жодному разі не можна відпускати зчеплення різко – висока ймовірність того, що транспортний засіб просто заглухне.
  4. Коли машина почне рухати – поступово збільште тиск на педаль газу, не забуваючи одночасно прибирати ногу зі зчеплення.

Для точного виконання дій, незалежно від обраного способу, рекомендується багаторазово відпрацьовувати навичку торкання з місця.

Як рушити в гірку?

Як потрібно рушати на авто на МКПП

Перше водіння на механіці в гірку не залишить байдужим навіть теоретично підкованого учня. Ця навичка відпрацьовується виключно на підйомі, де необхідно виключити мимовільний рух транспортного засобу за допомогою включення гальма стоянки. Як і під час руху на рівній ділянці дороги, слід перевести важіль у нейтральне становище. Подальший алгоритм побудовано таким чином:

  1. Після включення нейтральної передачі та підняття гальма стоянки, слід плавно перенести ногу з педалі гальма на газ. Важливо переконатися, що транспорт не відкочується назад.
  2. Витискаємо зчеплення та включаємо на МКП першу передачу.
  3. Повільно піднімаючи педаль зчеплення, необхідно відчути легку вібрацію автомобіля. Фіксуємо стопу на педалі, не вичавлюючи і не відпускаючи зчеплення.
  4. Натискаємо на педаль газу так, щоб двигун не ревів і утримував рівне звучання. Також фіксуємо положення стопи на акселераторі.
  5. Одночасно з утриманням педалей опускаємо ручник, а потім поступово відпускаємо зчеплення. (Газ також зафіксований правою ногою)

Практикуватися варто на невеликих підйомах, згодом переходячи на крутіші.

Переключення з підвищенням передачі

Водіння з нуля на механіці має на увазі постійну роботу з перемиканням швидкісних режимів. Для того, щоб навчитися перемикати передачі на підвищені, використовується наступна послідовність:

  1. Автомобіль потрібно розігнати до необхідної для увімкнення швидкості на коробці передач. Якщо транспорт із бензиновим типом двигуна, рекомендується до перемикання передачі піднімати оберти до 2500 – 3000 за хв. Для дизельного типу оптимальний варіант – 2000 – 3000 оборотів за хв.
  2. Відпускаємо педаль газу та вичавлюємо зчеплення до упору.
  3. Переключаємо на наступну передачу.(з першої на другу тощо)
  4. Плавно відпускаємо зчеплення та переносимо ліву ногу на майданчик для відпочинку.
  5. Натискаємо на педаль газу для підняття втрачених оборотів двигуна.

Для автолюбителів з великим досвідом перемикання передач не складе значних труднощів, оскільки з часом можна навчитися орієнтуватися за звуком роботи двигуна.

Переключення зі зниженням передачі

Перемикання передач на МКПП

Переключення зі зниженням передачі також є важливою навичкою управління. Адже це перемикання може знадобитися на дорогах під ухилом, крутих поворотах, під час виконання різних маневрів і втрати обертів двигуна.

Для цього необхідно виконувати такі дії:

  1. Відпускаємо педаль газу і при необхідності пригальмовуємо для зниження оборотів.
  2. Витискаємо зчеплення до упору лівою ногою та перемикаємо знижену передачу.
  3. Плавно відпускаємо педаль зчеплення та переносимо ногу на майданчик для відпочинку.
  4. Залежно від поставленого завдання – натискаємо на педаль газу або ж пригальмовуємо.

Рух зі зниженням передач є такою навичкою, як гальмування двигуном. Такий спосіб зниження швидкості знижує ризик занесення автомобіля на слизькій дорозі, економить паливо, зменшує знос гальмівних колодок та покришок.

Їзда заднім ходом

Для того, щоб автомобіль почав рух заднім ходом, важливо ознайомитися з важелем перемикання передач. Її включення аналогічно перемиканню на першу передачу – для цього необхідно перевести селектор у потрібне положення (R). Додатково на багатьох автомобілях може бути встановлений спеціальний фіксатор, що запобігає випадковому включенню заднього ходу. Вона знаходиться під важелем перемикання, яку слід підняти і після перевести ручку на задню передачу.

Важливо, що включення даної передачі можливе лише після повної зупинки транспортного засобу.

Перед початком руху заднім ходом необхідно переконатися у відсутності небезпеки та перешкод для безпечного керування:

  1. Зупиняємо автомобіль і вичавлюємо зчеплення до упору.
  2. Включаємо задню передачу.
  3. При виборі наміченої траєкторії, повільно піднімаємо зчеплення, поки ТС не почне рух назад.
  4. Не відпускаємо зчеплення повністю під час руху. Під час руху заднім ходом ця педаль стає чудовим помічником у коригуванні швидкості.
  5. Якщо необхідно зменшити швидкість, збільшуємо зусилля на педаль зчеплення. Таким чином, автомобіль сповільнитися або зупинитися, залежно від зусилля.
  6. По закінченні руху зчеплення до упору та натискаємо на педаль гальма.
  7. Перекладаємо селектор у нейтральне положення.

Пригальмовування та повна зупинка

Вибір, гальмування або повна зупинка автомобіля залежить від дорожніх умов та ситуацій, в яких знаходиться водій.

Для зниження швидкості транспортного засобу ефективним способом стає гальмування двигуном (коли відстань до об’єкта дозволяє використовувати цей вид гальмування):

  1. Прибираємо стопу з педалі акселератора.
  2. Витискаємо зчеплення та включаємо знижену передачу.
  3. Плавно прибираємо стопу з педалі зчеплення та пригальмовуємо транспорт за допомогою впливу на гальмо за необхідністю.

Також короткочасні натискання на гальмо допомагають уповільнити транспортний засіб, проте, якщо оберти двигуна падають – слід вичавити зчеплення, з метою не затихнути.

Для повної зупинки машини необхідно виконувати наступний алгоритм:

  1. Натискаємо на зчеплення до упору та плавно вичавлюємо педаль гальма.
  2. Перемістити селектор передач у нейтральне положення.
  3. Утримуємо педаль гальма та піднімаємо ручник.
  4. Глушимо двигун.
  5. Прибираємо ліву стопу зі зчеплення, слідом та праву з педалі гальма.
Ще не наважилися?
— потрібна індивідуальна пропозиція?
— немає часу на вибір групи та курсу?
Заповніть
форму праворуч і наш менеджер в оперативному режимі вам допоможе!
Напишіть тут ваш номер телефону: